søndag den 20. januar 2013

Solskinskage

Mens jeg ligger med tømmermænd efter gårsdagens fest vil jeg lige dele en kageopskrift med jer i et planlagt indlæg. Kagen hedder Solskinskage og er virkelig lækker frisk og samtidig rigtig let at lave. Min mor bagte den tit i min barndom, og derfor forbinder jeg den ofte med det.
I sidste uge bagte jeg den igen, og jeg nåede også at tage et billed af den inden den var væk. Hvis du ikke kender til solskinskage skulle du tage og bage den. Opskriften får du her:


Ingredienser:
4 æg
300 g sukker
200 g smeltet afkølet smør
175 g mel
2 strøgne tsk bagepulver
revet skal af en appelsin (eller citron)
Pynt: sigtet flormelis

Æg og sukker piskes sammen til en tyk æggesnaps. Det smeltede smør hældes i og der røres rund med en ske. Herefter tilsættes revet appelsinskal og til sidst melet med bagepulver som vendes let og forsigtigt i.

En springform smøres med smør og der drysses rasp over. Dejen hældes derefter i formen og bages på nederste rille i ovnen ved 200 grader i ca. 40 min.
Når kagen er kold sigtes flormelis over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar;-)