tirsdag den 11. februar 2014

Graviditet

Indtil nu har jeg ikke skrevet så meget om min graviditet her på bloggen. Men nu hvor jeg er gået på barsel er det som om det fylder lidt mere for mig IRL, og derfor vil jeg nu også skrive lidt om det her på bloggen.

Min første graviditet gik langsomt, og jeg kunne snart ikke vente tiden af inden lillepigen meldte sin ankomst. Denne gang er tiden bare fløjet afsted, men jeg glæder mig selvfølgelig ligeså meget denne gang, hvis ikke mere til, at mindstepigen ankommer. Nu ved jeg hvad der venter, og lige nu tager jeg det egentlig ganske roligt.


Første gang jeg var gravid var det hele nyt og spændende. Vi fik taget billeder af maven hver uge, og jeg læste en masse omkring babys udvikling gennem graviditeten. Jeg skrev endda en graviditetsdagbog omkring mine tanker, følelser, udviklingen og meget mere. Det har der slet ikke været tid og overskud til denne gang, men app'en fra Libero er dog blevet læst hver uge. Det har også været pga. denne app, at jeg har kunne følge med i hvor langt jeg var i graviditeten.


Da jeg var gravid første gang havde jeg kvalme og kastede op i de første 4 måneder. Det var forfærdeligt, og jeg er glad for, at jeg her anden gang er blevet forskånet for det. Her anden gang har jeg til gengæld haft mange flere plukveer end jeg havde første gang, især her til sidst.

I min første graviditet tog jeg ca. 18 kg på. Det meste af det kom til sidst, da jeg fik rigtigt meget vand i kroppen 4 uger inden termin. Denne gang har jeg heldigvis endnu ikke taget så meget på. Jeg har lige sneget mig op på de +12 kg, og ingen vand i kroppen endnu!


Det helt særlige denne gang er, at lillepigen er med i det hele. Hun glæder sig til lillesøster kommer ud af mors mave, og vi snakker meget om hvordan det bliver og hvad der skal ske. Nu kan vi bare snart ikke vente tiden af mere, men nu kan det jo også ske hvornår det skal være (termin er imorgen den 12.02.14).

2 kommentarer:

  1. Stort tillykke med graviditeten.

    Hold da op, hvor pigerne ligner hinanden på 3-D scanningsbillederne, hva'? Spændende om de også gør det irl.

    Held og lykke med fødslen lige om lidt...

    SvarSlet
  2. Tak skal du have. Ja de ligner hinanden virkeligt meget. Det var også vores første tanke da vi fik lavet billederne. Og ja, det blir spændende om de ligner hinanden IRL, både af udseende og af sind.

    SvarSlet

Tak for din kommentar;-)