tirsdag den 13. maj 2014

Alenemor for en stund


Jeg tager virkelig hatten af for alenemødre/(fædre) efter jeg i forrige weekend var alene med mine børn.
Farmand arbejder som Falckredder og i den forbindelse, er han ofte væk i weekenderne. Det betyder, at jeg er meget selv med børnene, også til hverdag indimellem. Han arbejder 4 dage i træk, 12 timer ad gangen, og når han er hjemme sover han de fleste timer. Han hjælper selvfølgelig til om morgenen hvis han har været på nattevagt inden han går ind og sover, og ligeledes om aftenen inden han skal på nattevagt. Men alligevel er det mig der trækker det store læs de 4 dage han arbejder. (Han har så 5 fridage efterfølgende, og dem sætter vi stor pris på og derfor ville vi heller ikke bytte med et 8-16 job).

Jeg kan godt lide at tilbringe tid sammen med mine børn, men hvis det er konstant og uden "aflastning" fra andre voksne, så bliver jeg altså lidt træt og ør i hovedet. Jeg forsøger derfor altid at alliere mig med enten mine forældre eller andre voksne med børn som vi kan lege med, hvis vi er selv i en weekend. Den omtalte weekend havde alle dog travlt med andre ting, og vi var derfor alene. Jeg besluttede mig derfor for, at vi tog en weekend i børnenes tempo, med simple aktiviteter vi alle kunne være med til. Mindstepigen er let at stille tilfreds så længe der er mad og hun kan få sin søvn. Derfor planlagde jeg aktiviteter som jeg ved lillepigen elsker: leg i haven, modellervoks, leg på biblioteket, fodre ænder, et smut i Bilka for at handle og få en pose af Ulven og til sidst se film. Weekenden blev et kæmpe hit og vi hyggede os allesammen. Det bedste af det hele var, at der ingen problemer var overhovedet - her tænker jeg på den trodsige 3-årige pige vi ofte ser herhjemme. Da weekenden var forbi var jeg dog enormt træt, men også glad fordi vi havde haft sådan en god weekend.




1 kommentar:

  1. Smutter lige forbi og siger tak.... Tak, fordi du i dit indlæg sender tanker til og tager hatten af for alenemødre.....
    Dejlige billeder fra jeres weekend, som jeg fornemmer emmer af nærvær i samvær med dine børn.

    SvarSlet

Tak for din kommentar;-)