onsdag den 6. august 2014

Sommerferien


Nu er sommerferien slut for vores vedkommende. Eller det vil sige, jeg har jo barsel, så jeg har jo ikke som sådan sommerferie, og farmand har faktisk først lige fået ferie, men lillepigen begyndte  i børnehave igen i mandags.

Farmand er lige nu igang med nogle projekter herhjemme. Blandt andet skal vi have lavet en legeplads i vores have. Det er også meningen, at vi alle 4 skal hygge os i den sidste uge hvor han har fri, vi har bare ikke rigtigt fundet ud af, hvad vi vil endnu. Men den næste halvanden uge står den på arbejde herhjemme, mens lillepigen er i børnehave.


Måske kan du huske, at jeg skrev dette indlæg for en måneds tid siden inden lillepigen fik sommerferie. I indlægget skrev jeg om en masse ideer og forventninger til vores sommerferie sammen. Vi nåede kun en brøkdel af det jeg havde forestillet mig, men det gør ikke noget, for vi har simpelthen haft de mest fantastiske uger sammen. Det har bare været så lækkert ikke at skulle nå noget og bare kunne gøre lige som vi havde lyst til. Vi har hygget os og haft det sjovt, og det var det eneste jeg ønskede for ferien. Jeg har ikke på noget tidspunkt fortrudt, at jeg har haft begge pigerne hjemme (på nær en dag hvor lillepigen skabte sig helt vildt), og at jeg skulle være selv med dem det meste af tiden. Min mor har været god til at komme forbi og tage den ene af pigerne så jeg kunne lave noget med den anden, og så vi også haft et par legeaftaler så lillepigen også kunne være sammen med andre børn indimellem.


Nu hvor lillepigen igen er i børnehave er her så underligt stille, og jeg har pludselig tid til alt muligt når mindstepigen sover (her trænger også meget til en ordentlig omgang rengøring, og jeg trænger til en løbetur!). I denne uge har jeg hentet hende tidligt, for jeg savner hende altså lidt når hun ikke er her. Jeg er glad for, at jeg valgte at lade hende blive hjemme hos mig i de 3 uger, selvom jeg var i tvivl om det var en god idé at være selv med begge pigerne, og jeg gør det gerne om igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar;-)