onsdag den 13. august 2014

Suttestop


For et par måneder siden skrev jeg dette indlæg, hvor jeg efterlyste gode råd til suttestop. Jeg begyndte på cirka samme tidspunkt at snakke med lillepigen om, at hun på et tidspunkt skulle af med sine sutter fordi hun nu er ved at blive en stor pige. Vi snakkede med hende om hvordan hun skulle skille sig af med dem, og kom frem til at hun skulle hænge sutterne på et suttetræ. Vi besluttede, at afleveringen skulle ske når farmand havde sommerferie. På den måde vidste hun hvornår det skulle ske, og vi var to til at være hos hendes om natten, hvis der blev behov for det.

Jeg snakkede meget med hende om afleveringen, og hun virkede rimelig afklaret med at skulle af med sutterne. Da dagen kom havde jeg ondt i maven, og synes det var vildt synd for hende at hun skulle af med sine elskede sutter. Det var jo også en stor milepæl i hendes liv fordi noget af det der gjorde hende til min lille pige ikke længere skulle være der.


Hun var selv med til at trække sutterne på en snor dagen inden afleveringen, og vi snakkede hele tiden om hvor de skulle hen. På et tidspunkt sagde hun: "vi kan jo bare hente dem igen mor", og jeg måtte forklare hende, at det kunne vi ikke når vi først havde hængt dem på træet. Efter den bemærkning havde jeg regnet med, at det ville blive en meget svær afsked for hende, måske ikke lige i selve øjeblikket, men så måske senere når hun skulle sove og sutterne ikke var der.


Vi kørte op til suttetræet og bandt sutterne på. Da vi gik derfra vinkede vi til sutterne, og da vi kom hjem fik lillepigen 2 gaver med indhold efter eget valg. Vi spiste en flødebolle, og legede så med de nye ting hun havde fået. Da hun skulle i seng om aftenen ville hun gerne have en sut i munden, og vi snakkede så om at de jo hang på træet. Hun accepterede det, og lagde sig til at sove HELE natten. Efterfølgende har hun kort nævnt sine sutter når hun skulle i seng, men vi har slet ikke haft problemer med hende overhovedet. Jeg er meget stolt over min lille pige og synes hun klarer suttestoppet så godt (håber ikke jeg jinxer det ved at udgive dette indlæg!!!).

1 kommentar:

  1. Hun er SÅ sej!!!! Et dejligt lyst sind hun har, og hun gør verden i møde med stort mod :)

    SvarSlet

Tak for din kommentar;-)