onsdag den 9. juli 2014

Sommerferie og aktiviteter for børn


Alle skolebørn holder allerede sommerferie, og det er der også rigtigt mange andre mennesker i Danmark der gør lige nu. Fra næste uge og 3 uger frem (uge 29+30+31) holder lillepigen ferie. Hendes institution holder lukket, men der er åbent i en anden institution for dem som ikke har mulighed for at holde fri. Da jeg går hjemme på barsel, kan jeg jo sagtens selv passe mit barn.

Farmand har først sommerferie til august, så jeg skal være meget selv med lillepigen og mindstepigen i de 3 uger. Jeg tror det bliver hyggeligt, og jeg glæder mig til at vi ikke skal nå noget, men bare kan gøre som vi har lyst til. Jeg tror dog også, at det bliver 3 lange og hårde uger med 2 små børn ved min side hele tiden, og måske kommer jeg også til at fortryde det undervejs.


Jeg har på forhånd forsøgt at lave en liste med aktiviteter så vi ikke kommer til at kede os (apropos dette indlæg). Det er aktiviteter som både lillepigen på 3 år vil synes om, men hvor vi også kan have mindstepigen på knap 5 måneder med.
Indtil videre ser listen således ud:
- Fodre ænder
- Cykle/gå tur
- Lege i haven
- Være kreative: perler, modellervoks, tegne eller male
- Tage en tur på biblioteket
- Se på dyr i Plantorama
- Tage på legepladsen (vi har en del forskellige legepladser i nærheden som kan besøges)
- Spille spil
- Se film i sofaen og lege biograf
- Spise is ved havnen
- Bage kage
- Lege ved stranden
- Lege med andre kammerater som også holder ferie hjemme

Derudover har vi overvejet at tage en tur til Zoologisk Have i Odense og/eller Madsbyparken i Fredericia og/eller Legeparken i Kolding. Det bliver dog en dag hvor farmand også er hjemme.

Hvis du sidder med en god idé til en aktivitet eller oplevelse udover ovenstående så smid endelig en kommentar herunder. Hvad skal i lave i sommerferien?

3 kommentarer:

  1. Jeg synes du skal tage i Madsbyparken - Så kan jeg drøne ned forbi med mine unger ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Er du tit i Madsbyparken og hvad har de alt? Jeg har hørt noget om at der er dyr.

      Slet
    2. Jeg er der så ofte som der er overskud til gåturen derned :0)

      Der er geder, lamaer, vildsvin, vaskebjørne, høns og gæs der (muligvis også flere dyr, men kan ikke lige huske det...)
      Så er der åbnet noget minigolf der, og der er minibyen...
      Der kører et "tog" ud til minibyen fra legeparken, der er grill som man kan bruge til sin mad, og en kiosk med grillsnask og sådan (hvis man mere er til det)...
      Der er toiletter og pusleplads lige ved legepladsen, og lige for tiden har man også billigt mulighed for at komme ind og se noget cirkus dernede...
      Der ud over har de legepladsen hvor der er lidt for alle aldre, og tarzanbanen som er en forhindringsbane - og de har mooncars, både man kan sejle i og sådan nogle plastikbold-ting som man kan komme ind i og træde sig en tur på vandet...
      Nogen af aktiviteterne skal man betale for + for parkeringen, men selv hvis man ikke vil det kan man sagtens bruge en hel dag der uden problemer...

      Du får lige et link til deres hjemmeside: http://www.fredericia.dk/MadsbyLegepark/Sider/Default.aspx

      Slet

Tak for din kommentar;-)