lørdag den 22. december 2012

Nogle tanker om jul


I år er første år nogensinde at jeg ikke skal holde jul med mine forældre og min lillesøster. Det er vemodigt at tænke på, og jeg tror først det rigtigt går op for mig den 24. december. Jeg tager hjem til mine forældre om formiddagen, men skal så forlade dem om eftermiddagen for at køre hjem til mine svigerforældre.
Det er en del af det at stifte familie at man nu ikke længere kun kan tænke på sig selv juleaften, for jeg vil ikke fejre jul uden min datter, og hun kan jo ikke kun holde jul hos min familie hvert år. Men det bliver underligt at skulle holde jul et andet sted, for de har ikke helt de samme traditioner som hos mine forældre og som jeg har været vant til gennem hele min barndom. Men jeg er da sikker på det nok skal blive en hyggelig juleaften selvom den er anderledes end den plejer at være. Vi skal f.eks. have kalkun i stedet for and, og så danser de normalt heller ikke om juletræet. Men er nu sikker på der bliver lavet om på sidstnævnte da der er 2 børn tilstede juleaften. Ellers ved jeg ikke så meget om hvordan deres juleaften plejer at forløbe. Men da vi som skrevet har 2 børn på 3 og knap 2 år at tage hensyn til, så bliver intet nok som det plejer, og det er måske også godt nok. Hvordan skal du fejre jul i år og har i særlige traditioner juleaften?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar;-)