mandag den 24. oktober 2011

Leveregel

For et par år siden læste jeg en lille historie om 2 munke i et blad. Den rørte mig og derfor vil jeg gerne dele den med jer andre, måske i allerede kender den. Den kommer her:

To munke passede hver sit æbletræ. På begge træer hang der 20 æbler, og hver dag gik de to munke ud og spiste et æble fra deres eget træ.
Den første munk kiggede på alle sine æbler og valgte altid det smukkeste. Den anden munk nænnede ikke at spise de smukkeste æbler. Han valgte altid det grimmeste. Så havde han de smukkeste æbler til gode, tænkte han.
Forskellen på de to munke blev, at efter 20 dage havde den første spist 20 æbler, der hver på sit tidspunkt var det allersmukkeste, mens den anden havde spist 20 grimme æbler.
Morale: Gør som den første munk. Spis det smukkeste æble først!
Jeg har siden jeg læste historien forsøgt at leve som den første munk. Måske denne historie også kunne inspirere dig?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar;-)