søndag den 6. november 2011

Travl uge

Der har været stille på min blog den sidste uges tid fordi jeg har haft en travl uge. Ugen er bl.a. gået med besøg på mit arbejde, mødregruppe, andesteg ved mine forældre, tøjindkøb til lillepigen, babysvømning, fotografering til julekort og alt det løse som tøjvask, indkøb, rengøring osv.

I går aftes hyggede vi med hjemmelavet pizza. Min kæreste havde været på vagt fredag og havde kørt hele natten, så han var godt træt, og brugte det meste af dagen på at sove. Vi gik derfor også tidligt i seng (også tiltrængt fra min side eftersom lillepigen var meget vågen fredag nat).
Men jeg vil da lige dele opskriften på pizzadej med jer. Det er en jeg har fået af min mor som har fået den af en bager de engang kendte.

Opskrift på pizzadej (4 personer/2 bradepander):
  • 480 gram mel
  • 4 spsk. olie
  • 2½ dl vand
  • 1 tsk. salt
  • 50 gr. gær
Alle ingredienser blandes og dejen æltes sammen. Dejen skal herefter hvile i 15 min. og derefter deles i to og rulles ud. Man kan så komme fyld på efter eget ønske.

I skal da heller ikke snydes for et billede af det tøj jeg fik købt til lillepigen. En ordentlig stak blev det til i str. 74, da hun allerede er ved at være for stor til str. 68. Indtil nu har vi arvet tøj, men der er desværre ikke mere i de små størrelser tilbage, så nu må vi ud at købe noget selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar;-)