lørdag den 26. januar 2013

Pasta, kirsebær og flag

For nyligt lavede jeg lidt ekstra legemad til lillepigens køkken. Der blev både lavet farvet pasta og kirsebær. Det er meget nemt at lave begge dele. 

Kirsebærene er blot en grøn snor og to røde perler der er bundet på snoren. 
  

Til hjemmelavet pasta brugte jeg filt, en zig-zag saks (ved ikke hvad sådan en saks rigtigt hedder), sytråd og nål.
 
Efter at have klippet pastaen ud i passende størrelse syede jeg dem sammen på midten så de formede en sløjfe. Ganske simpelt, men meget anvendeligt for lillepigen i køkkenet.
 


Til min fødselsdag sidste weekend havde jeg lavet små flag til pynt af desserten. Disse er lavet af tandstikkere og forskellige slags maskintape/washi-tape. Også en meget let måde at lave pynt på som både er billigt og flot. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar;-)